Barnhemmet i lilla byn Mogilino..

Skrivet 2010-11-14 @ 19:53:02
Jag och Ruben såg på något riktigt fruktansvärt i går på kanal fyra vid tre tiden.. Jag kunde knappt tro att det var sant, hur ? Hur kan dom göra något sådant? Alltså, jag förstår det bara inte.. Kommer nog aldrig förstå mig på sådanna människor..
Denna dokumentären vi såg handlade om oönskade barn i Bulgarien.. barnen på tv;en var som skelett och så ovårdade.. Dom satt och gungade fram och tillbaka, vissa hade sjukdomar och andra blev mentalt - fysiskt sjuka. Det var många som inte kunde tala, det var en liten unge som dom klippte tummen av eftersom hon/ han hade sugig så mycket på tummen så att det hade blivit kallbrand och dom tyckte att det enda lösningen som fanns var att hugga tummen av ungen, dom fick knappt något mat eller omvårdad eller kärlek.. Det var helt seriöst det sjukaste jag sett. Det fanns läkare, sjuksköterskor och vårdare på barnehemmet men ingen gjorde ett jävla skit. När dom skulle förflytta barnen så lyfte dom barnen som att dom vore odjur, i händer och fötter.. Tv teamet frågade en kvinna som jobbade på detta barnhem om hon tycker att barnen ser friska ut, hon svarade; att hon tycker att dom såg friska ut om dom nu inte hade feber dvs.. Hur sjukt låter inte det? Alltså jag blev så sjukligt arg och ledsen när jag såg och hörde detta.. Denna dokumentär gjordes 2007 så jag hoppas att något har gjorts sen dess.. Jag funderar stark på om man ska fara dit och kolla hur dom har det, missköts dom så BYGGER JAG MIG ETT EGET JÄVLA BARNHEM OCH BEHANDLAR DOM MED KÄRLEK bra omvårdnad, rätt kost, aktiviteter osv..

Alltså vi kan inte bara stå och titta på, folk säger väl att det finns inget man kan göra men du där har ni så jävlarns fel, det finns mycket man kan göra, det handlar bara om att göra det.. Och försöka komma på alla möjliga lösningar.. Vi människor måste ju hjälpa varandra, men alla förstår inte detta... det är ju helt sjukt..

Jo och jag minns en flicka som hade brytit benet, hon låg där i sängen hel dagarna och dom vände inte ens på henne en enda gång ( då kan det bli allvarliga skador ), nåmen hon sa iaf att hon ville så gärna ha en rullstol, och hon frågade om lunchen.. OM LUNCHEN.. hon såg ut som att hon inte ätit på flera jädrans månader.. ALLTSÅ jag blev så gud förbannad, jag kände en sån jävla ilska mot personalen och LÄKARNA..

Alla vet ju att läkarna är ju helt dumma i huvet och ingen kan ju göra sitt jobb rätt.. dom har värsta utbildningarna men vad lär dom sig? dricka kaffe? så helt jävla sjukt.. jag är så förbannad..

NÄÄ något måste man ta mig fan kunna göra..
har bara en sak att säga- människor tar döden på varandra.. det är inte "gud" som låter folk behandlas så här utan det är vi människor.. 

Är detta verkligen mänskligt? Dom lämnade dessa barn på pottan i fler timmar..



Vi tar död på varandra!!!!


Kommentarer
Postat av: Hanna hedlund

Fyfan vad hemskt och tragiskt, tro banne mig jag måste ladda hem dokumentären. Vad heter den? :(

2010-11-14 @ 20:24:28
Postat av: Anna

Jo det är så jädrans hemskt!!

Jag vet inte vad den heter men sök på barnhemmet i mogilino Bulgarien .. Hoppas du hittar den .. Annars så tror jag reprisen går nästa lördag ..

2010-11-15 @ 08:42:00
URL: http://candyball.blogg.se/
Postat av: Malin - Mamma till Lily

urs urs urs!! Jag får ju ONT i hjärtat.. Hur kan man behandla barn sådär? Så sjukt..

2010-11-15 @ 18:20:27
URL: http://m4ll4n.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback