Plastikoperation

Skrivet 2009-10-15 @ 22:41:52
Har kollat runt lite om plastikoperationer, det är ju sjukt hemskt dyrt!
Som ex en bröstförstoring kostar mellan 30.000-60.000 .. det beror på hur man utför operationen .. 
Sen så kan man få komplikationer också, det finns ganska många sådanna som folk inte tänker på.. dom säger bara - jaa de kommer inte hända mig! Men vem vet? Man kan ju aldrig veta säkert.. kan dra några komplikationer för er.. den första är den vanligaste och det är kapselkontaktur som innebär att den kapsel av bindväv som bildas omkring bröstimplantatet som ett led i kroppens läkningsprocess förhårdnar och drar ihop sig .. Implantatet och bröstet kan då komma att klämmas ihop till ett klot, bröstet kommer då att se onaturligt ut och tillståndet kommer att vara smärtsamt!

Det finns stor risk för  Rippling (Ojämnheter)
Permanenta ojämnheter i form av gropar eller vågformighet i huden på bröstet .. väldigt FULT


Man kan få infektioner.. man får ärr för livet .. Känselförändring i bröstvårtan... Ruptur (skador i bröstinplantatet)...

Alla operationer är inte riskfria, allt kan gå åt helvete !!! Bara för att "se bra ut", plastik fantastik? eller?

Så mitt tips .. SKIPPA det och var nöjd över er själva!!
Alla är vi vackra som vi är.. man ska vara nöjd med dig själv!! Varför vara någon annan? Jag och Emelie satt och prata länge i dag, vi tog upp det här med varför folk aldrig är nöjda med sig själva? Varför ska alla tjejer vara så ytliga (killar också) men mest är det nog tjejer! Skärp er för helvete .. var nöjd med er själv! Är det så svårt?

Lite dubbelmoral av mig där, är ju inte riktigt nöjd med mig själv heller, men jag FÖRSÖKER verkligen.. och att stå framför spegeln mycket och säga varje dag flera gånger per dag att man är snygg och helt fantastisk som man är .. det hjälper .. TRO MIG! det tar långt tid, men det hjälper! :)


Och killar, ett bra tips! Har ni tjejer som har jävligt dåligt självförtroende och vill ändra på sig .. så försök få upp deras självförtroende istället för att sänka det, jag vet flera killar som verkligen inte fattar något! Men ge din tjej komplimanger.. varje dag!

Och tjejer, detsamma på er! :)


Tyckte det var ett intressant ämne, var tvungen att ta upp det! :)


TAKE CARE! och kom ihåg , vad nöjda över er själva för ni duger som ni är! ;)
Seee Yaaaa!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback